kawin.. emmm best ker???


kawin.. ape maksud kawin sebenarnya??

kawin.. mcm keje yang mudah.. kumpul duit banyak2.. pi merisik.. kalu di terime.. bertunang.. pastu kalu dah betol2 serasi akad nikah.. pastu sah jadi pasangan bahagia in the world..

betol ke mcm tue jerk?? macam mushkil jerk

hmmm senang ke bagi seorang lelaki untuk berfikir.. dlu aku duk sorang2 cam kate orang AKU PUNYER HAL la.. IKUT SUKE AKU.. tapi bile die kawin.. TAK TERFIKIRKAH DIE SESUNGGUHNYA syurga beralih di bawah tapak kaki zauj.. menjadi seorang KETUA KELUARGA.. mendidik zaujah untuk menjadi zaujah yang terbaik..

dan... kalu ade rezeki.. mendidik aulad untuk menjadi seorang yang bakal menjadi pemimpin untuk mase depan pulak..



betoih ker ape yang sakura tulis nie?? komen ket

1 ulasan:

Kahwin...bukan sahaja suami yg perlu berubah untuk melaksanakan tanggungjawab terhadap isteri,malah isteri juga perlu bersedia n berubah mengikut tuntutan suami selagi mana tidak bercanggah dengan agama.Setiap org pasti inginkan pasangan hidup yg baik,tidak salah untuk kita mempunyai impian sebegitu,tapi sedarlah setiap yg baik itu hanya utk yg baik,sebagaiman firmanNya dlm k Al-Quran yg bermaksud : Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (syurga). Wallahua'lam